Tænkning med tænkning på – ikke et problem

Tænkning med tænkning på kaldes metatænkning, og det er intet problem – med mindre, at du tænker, at det er. Hvis du har lyst, læs her hvorfor.

Måske du har været med i 3P snakken et stykke tid, måske du lige er stødt på de tre principper, eller måske du ikke aner, hvad jeg taler om. Og det er i virkeligheden også lige gyldigt i forhold til, den samtale vi to har her. De tre principper er blot en forklaring på, hvorledes vores menneskelige sind fungerer.

Men måske du kender det, at du kan blive fanget i pludselig at finde dig selv i en konstant selvanalyse, at du tænker over, hvad du tænker på, hvor længe du har tænkt, du tænker måske over andres tækning, du tænker over, hvad andre tænker om dig. Du vurderer din tænkning, er det gode tanker, glade tanker, hjælpesomme tanker eller dårlige tanker? Måske du har gået hos velmenende behandlere, som har arbejdet med dig i forhold til at få flere positive tanker ind i din bevidsthed, måske du har fået at vide, at du helst kun må metatænke i x antal minutter dagligt and so on. Tænkning med tænkning på plus lidt mere tænkning.

Men her kommer nogle gode nyheder til dig;

  1. Det er SÅ normalt at metatænke i perioder i ens liv – også for dem, der har været i snakken omkring de tre principper i mange år. Jeg gør det ofte. Det kaldes at være menneske.
  2. Det er intet problem. Metatænkning er tanker som alle andre tanker, og tanker er energi, der strømmer gennem os i alle døgnets 24 timer. Der kommer hele tiden nye tanker.
  3. Hvis metatænkning giver dig en tung fornemmelse i kroppen og en følelse af, at du har gang i noget unødvendigt – er det dit system, der virker perfekt. Dit menneskelige design fortæller dig, at du er fuldstændig som du skal være, at du lige nu lytter til tanker, som intet som helst har med virkeligheden at gøre, og at du har lov til at lade være.

Og når du har læst ovenstående tre gode nyheder, er jeg sikker på, at din hjerne for en stund vil fortsætte med metatænkningen, for ”hvordan gør jeg? Hvordan stopper jeg?”. For sådan spørger hjerner. Alles hjerner. Ikke kun din.

Og her kommer endnu en god nyhed til at gå på weekenden på:

DU GØR I-N-G-E-N-T-I-N-G. Og så vil din hjerne (og min) igen spørge ”jamen hvordan gør jeg ingenting?”. Du falder ind i nuet, og i nuet er du – uden tænkning. Ikke uden tanker men uden denne tænkning over tanker. Og det sker hver dag – også for dig. Måske bare i glimt, måske først sidst på dagen, måske først når du når din seng. Og det er præcis, som det skal være. Du er præcis som du skal være.

Så lad Fru Nu danse sammen med dig resten af weekenden. Hun er nemlig rigtig rar at være sammen med, og hun er altid til at regne med. Kærlig hilsen Kirja